tirsdag 22. desember 2009

Nå nærmer det seg julaften...

Etter å ha blitt inspirert av putene hos Slettvoll, strikket jeg denne i dobbel alpakka...
Her er i hverfall gaven til en liten pike..
Tidlig i august begynte jeg å strikke julegaver til tantebarn og andre barn..Og svigermor ønsket seg selbu votter, har strikket 2 par votter allerede denne høsten derfor er dette prosjektet blitt utsatt til det siste. I fjor begynte jeg på et par til meg selv i krem og beige, glemte meg litt under strikkingen og endte opp med 2 høyrevotter. Da tenkte jeg jo i år at jeg hadde det ikke så travelt siden jeg bare skulle strikke 1 vott for at julegaven var i boks. Ihvertfall i dag er jeg ferdig med votten og det viser seg at beigefargen er helt forskjellig og vottene har ulik lengde. Makne ting bør selvfølgelig strikkes samme år.Derfor blir det bare en vott i pakken til svigermor..pytt pytt får bare strikke i romjulen og...

1 kommentar:

  1. Hei :)

    Så flink du er! Puten er virkelig fin. Jeg er selv fersk strikker, startet i sommer med en setesdalskofte til mannen min, men er enda ikke blitt ferdig. Inni mellom har det blitt mange luer i stedet ;)

    Legger meg til som følger på bloggen din så holdes jeg oppdatert på dine kreative strikkeprosjekter :)

    Håper du får en fin dag.

    Kristine

    SvarSlett