mandag 21. desember 2009

Hjemmestrikket til småtuppene

Denne jakken er strikket til minstemor ( det er hun som har fått det meste jeg har strikket, rett og slett fordi det er hun som har den minste størrelsen ;))Jakken er strikket i Lerke som er blanding av ull og bomull passer fint til vår og tidlig høst. Det morsomme med jakken er knappene som er bestillt fra etsy, et digert utvalg med morsomme knapper...
Dette settet var et av de første jeg la merke til da jeg begynte å strikke; er helt nydelig..Men det var ikke så vanskelig som jeg trodde da jeg var nybegynner.Er strikket i alpakka fra garnstudio.
Denne jakken strikker jeg aldri igjen. Består av mange deler som må sys sammen. Strikket i Dale baby ull...Men det er en skjønn jakke for små piker..

En dag jeg skulle hente minstemor i barnehagen oppdaget jeg plutselig at hun hadde oppklippede sokker på hendene. Storesøs hadde lyst på pulsvarmere og hadde klippet opp nye sokker til eget bruk. Da hadde selvfølgelig lillesøs lyst på makne og storesøs hadde fikset til hun..Da måtte jeg fikse noen strikkede til begge..enkel ribbestrikk, heklede blomster og perle i midten. Enkle og gjort på en kveld..vips kalendergave..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar